Nyheder fra Odense Spiseguide

Capri Odense

Pressemeddelelse – Nye kræfter på Capri

Ristorante Capri genopstår efter en kraftig ‘ansigtsløftning’.
Francesco Aversa har haft restauranten de sidste 40 år har nu givet pizzaspaden videre til brødrene Foschi fra Restaurant Fynboen.

“På Capri tror vi på traditioner og på familie,” siger Luciano Foschi der sammen med sin bror Stefano genåbner Capri. Begge brødre husker deres utallige besøg på Ristorante Capri igennem deres opvækst, og det var også på Capri, at Stefano trådte sine første skridt som kok. Stefano, som har vundet Schiøtzprisen to gange i træk med Restaurant Fynboen, skal stå for at designe menuen på Capri, og kommer selv til at stå i køkkenet. “Jeg har et dedikeret og dygtigt hold med, og vi glæder os utroligt meget til at vise Capri frem fra en ny side”. Men Capris gamle stamgæster skal ikke være nervøse for, at Capri mister sin sjæl med de nye ejere. Stedet bærer stadig præg af Francesco Aversas eklektiske og personlige stil og den hyggelige stemning er bevaret. “Det er vigtigt for os, at Capri ikke mister sin ånd og sine særegne karaktertræk, som en hyggelig, spøjs og uformel restaurant, hvor alle kan føle sig velkomne.” fortæller Luciano, og fortsætter: “Vi kom her jo begge som børn, og det var en af mine yndlings restauranter. Og det vil vi gerne ære, når vi fører Capri videre. Vi er jo kommet her siden vi blev født, ja faktisk mødte vores forældre hinanden heroppe for 37 år siden.”

Ægte italiensk ophav

“Vi er begge halvt italienske, halvt danske, og det vil kunne ses i vores menukort,” siger Stefano Foschi, og fortsætter: “Vores italienske side stammer fra vores far Fulvio, som også er kok.” Fulvio har været på besøg fra Italien og han har været med til at give input til hvad der skal på menukortet; “Ja, bølgerne går højt når vi diskuterer mad,” griner Stefano “vi har alle tre en stor passion for mad, og diskussionen om, hvornår noget er autentisk italiensk, eller blot er en dansk efterligning bliver vi aldrig trætte af!” og Luciano fortsætter; “Men vi vil ikke lave det alt for klassisk italiensk, for os vil det være en hyldest til det italienske køkken, men på vores egen måde.”

Med en masse erfaring fra Danmark og udlandet

Stefano startede sin karriere som kok på Capri, da han var 15 år gammel. Her var han i 5 år, inden udlængslen trak ham til Italien hvor han var et halvt år på det populære italienske spisested “Bastiàn cuntràri”. Derefter var han både forbi Signatur i København og Pasfall i Odense inden han trådte sine egne veje og åbnede Sæson Spisested. “Jeg har altid været drevet af en trang til at forny mig selv og udvikle mig, og med Capri får jeg mulighed for at tage alt det jeg har lært, og bringe det sammen med det Italienske køkken, som jeg altid har stået mit hjerte meget nær” fortæller han.

Capris genopstanden og genåbning!

Ristorante Capri starter blidt op i næste uge hvor de deltager i ‘Spis og Støt’. Her har de sammensat en spændende tre retters menu, med inspiration fra støvlelandet. Dog har de tilsat noget af den magi, de er kendt fra på Fynboen: “Der skal både være noget af det alle kender Capri for, og så har vi tryllet lidt med nogle af klassikerne,” lover Stefano Foschi, og fortsætter; “jeg glæder mig så meget til at komme i gang og overraske alle der kender Capri, med et frisk twist på nogle af de kendte klassikere!” Efter Spis og Støt, tager Capri for alvor fat med en ny og omfattende tasting menu, hvor kærligheden til det italienske køkken er i højsædet, og maden bliver tilberedt med de bedste Italienske og Fynske råvarer. Derudover vil der være et mindre udvalg af ala carte retter, baseret på tasting menuen, samt selvfølgelig en håndfuld særligt udvalgte og ret ambitiøse pizzaer.
“Vi vil ikke nøjes med at gøre det ‘godt nok’, og derfor har vi måske testet 25 forskellig opskrifter på pizzadej ud, og er endeligt landet på en vi føler vi kan være stolte af” fortæller Stefano.

Selskaber i og ud af huset

På Capri er der igennem tiden blevet holdt utallige fantastiske fester, og det er noget der bestemt skal ske i fremtiden også. “Vi har jo selv holdt begge vores konfirmationer heroppe”, fortæller Stefano, “og den fantastiske oplevelse skal andre også kunne have mulighed for, derfor vil det selvfølgelig være muligt at booke Capri til fester og fejringer af alle slags, hvad enten det er konfirmationer, bryllupper eller firmafester, så har vi kapaciteten til det.”
Det vil på Capri være muligt at booke hele restauranten, eller et af de to mindre lokaler således at kapaciteten kan spænde bredt fra 20 til 100 gæster.

Hvad med åbningsreception?

“Vi har valgt at starte op uden at afholde en reception, da vi allerhelst gerne vil slå det sammen med fejringen af Capris 40 års fødselsdag. Men det skal vi nok sprede vidt og bredt på de sociale medier, når vi har den endelige dag”, fortæller Luciano og forsætter “men vi glæder os til at byde alle velkommen til en kæmpe fejring, når vi når der til.”

Tags: , , , , , , , , , , , ,